close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

קניות באינטרנט - טעויות נפוצות שעולות ביוקר

מערכת שורשט ניסן, תשפד17/04/2024

חשוב לשים לב לטעויות רבות שיכולות להתרחש בזמן שאנו רוכשים באינטרנט, כמו גם מבצעים או הטבות שבפועל לא מציעות את מה שהבטיחו

תגיות:
צילום: freepik
קניות באינטרנט הפכו לחלק מחיי היום יום שלנו, האופציה הנוחה של להזמין הכל מהבית מבלי להגיע לקניון או לחנויות רחוקות ממנו נראת מושלמת לעומת כל אלטרנטיבה אחרת, במיוחד אם ה"הגנות" הרבות שמציעות כיום החנויות האינטרנטיות כמו החזרת מוצרים ללא עלות והמשלוח המהיר. וכמובן שאחד היתרונות המשמעותיים ביותר לנו הישראלים - המחירים זולים פי כמה וכמה ממה שאנחנו מכירים בארץ.

אך חשוב לשים לב לטעויות רבות שיכולות להתרחש בזמן שאנו רוכשים באינטרנט, כמו גם מבצעים או הטבות שבפועל לא מציעות את מה שהבטיחו. לכן במאמר הבא נמנה את הטעויות הנפוצות ביותר וכיצד אפשר
צילום: freepik
להימנע מהם.

במבצעים והנחות - באמת יותר זול?
אחת הטעויות הנפוצות בקניות באינטרנט היא ה"מרדף" אחר המבצעים וההנחות שנראות משכנעות. כמה פעמים נתקלנו בהצעות שנראות שאי אפשר לפספס ו"חד-פעמיות"? אך, עלינו לדעת שלעיתים הנחות אלו מסתירות מחיר גבוה יותר מהמחיר הרגיל של המוצר. תמיד כדאי לבדוק באתרים אחרים כדי לוודא שאנחנו באמת משלמים מחיר נמוך.

חוסר בביצוע מחקר מקדים על החנות
טעות נוספת היא חוסר בביצוע מחקר מקדים על המוצר או החנות. במקרים רבים, אנחנו קקונים ממהרים לרכוש מוצר מבלי לבדוק את אמינות החנות או את חוות הדעת על המוצר. חשוב לזכור שהמחיר הנמוך לא תמיד משקף את איכות המוצר. וכאשר מדובר בחנות - לרוב יש לנו נטייה לחפש אחר החנות שמציעה את המחיר הזול ביותר למוצר שאנו מעוניינים לקנות, אך לא תמיד זאת הדרך הנכונה. חשוב לקחת בחשבון גם את עלויות המשלוח ומהירות המשלוח, האמינות של האתר וכמה שירות הלקוחות שלו אמין. לפני שאתם מזמינים מאתרי אינטרנט אנו ממליצים לכם לקרוא על החנות ממנה אתם מזמינים באתר הבא - מדובר על אתר עם המדריכים הטובים ביותר לקניות באינטרנט - תודו לנו אחר כך.

רכישת מוצרים שאתם לא באמת צריכים
רכישת מוצרים שלא באמת נדרשים היא עוד טעות שעולה ביוקר. כמה פעמים קרה לכם שרכשתם מוצר רק כי הוא היה במחיר מוזל? חשוב לתכנן מראש את הקניות שלנו ולא להתפתות לקניות מיותרות. קורה לנו לא מעט שאנחנו מסתובבים לנו באתרי קניות זולים כמו אלי אקספרס ומוצאים מוצרים במחירים מצחיקים כמו חצי דולר או אפילו פחות ובלהט הרגע אנו רוכשים, אך אם מדובר במוצר שאתם בכלל לא זקוקים לו אז מה הטעם? בנוסף לכך שכנראה לא תשתמשו במוצר בעתיד, שרפתם לעצמכם גם זמן יקר לאיסוף החבילה מהדואר.

התעלמות ממחיר המשלוח
התעלמות ממחיר המשלוח היא עוד טעות שנפוצה. לעיתים, מחיר המשלוח יכול להגיע לסכומים שלא ציפינו להם ולהגביר את מחיר המוצר באופן משמעותי, במיוחד לנו הישראלים שחנויות רבות דורשות מאיתנו מחיר משלוח גבוהה יותר לעומת מדינות באירופה או ארה"ה. תמיד כדאי לבדוק את מחיר המשלוח לפני הרכישה.

רכישת מוצרים ממדינות רחוקות
מקום נוסף לטעיות בקנייה באינטרנט הוא רכישת מוצרים ממדינות רחוקות. נכון שהמחירים נראים משכנעים, אך חשוב לזכור שהמשלוח ממדינות רחוקות יכול להימשך זמן רב ולהיות ממושך (לרוב משלוחים מסין יקחו 2-5 שבועות להגיע אליכם). בנוסף, במקרה של תקלה במוצר או צורך בהחזרה, התהליך יכול להיות מורכב וממושך ואפילו לא תמיד שווה את המאמץ.

לתעדף אתרים לא מוכרים
לעיתים קרובות, קונים מעדיפים לרכוש מאתרים לא מוכרים במחירים זולים, מאשר מאתרים מוכרים ומהימנים אך במחיר מעט גבוה יותר. יש לזכור שהמחיר הנמוך יכול להסתיר בתוכו סיכונים מסוימים, כמו רכישת מוצרים לא איכותיים או פגומים, או אפילו סיכון להונאה. תמיד מומלץ לבחור בחנויות מהימנות ומוכרות.

טעות בבחירת המידה
במיוחד בקנייה של בגדים או נעליים, טעות נפוצה היא בבחירת המידה. מידות עשויות להשתנות בין חברה לחברה, וגם בין מדינה למדינה. לכן, מומלץ לבדוק את מדריך המידות של החנות לפני הרכישה, ולא להניח שהמידה שאתם מכירים היא המידה הנכונה. כמעט כל חנויות הבגדים הגדולות מציעים בעמוד המוצר טבלת מידות שתעזור לכם לבחור את המידה הנכונה על פי מידות הגוף שלכם - אל תתעצלו!

תשלום באינטרנט
אף על פי שתשלום באינטרנט הפך למקובל ובטוח, עדיין קיימות טעויות נפוצות שקורות במהלך התשלום. במקרה של תקלה בתהליך התשלום, יתכן שהקנייה לא תתבצע, או שתתבצע פעמיים. חשוב לוודא שהתשלום התבצע בהצלחה ולא להתעצבן או לחפוז במהלך התהליך.

התעלמות ממדיניות ההחזרות
לא מעטים מאיתנו מתעלמים ממדיניות ההחזרות של האתרים מהם אנו רוכשים. זו טעות נפוצה שעשויה להעלות ביוקר בהמשך. במקרה של קנייה מאכזבת או לא מתאימה, מדיניות ההחזרות היא המנגנון שיכול להבטיח לנו את החזר הכספי. חשוב להבין את התנאים של מדיניות ההחזרות לפני ביצוע הרכישה.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה